Alla inlägg den 3 april 2015

Av Señor Bonc - 3 april 2015 19:51

snart är det alltså påsk. Yay tänker många. Men inte jag. Jag hatar påsk. (Hata är ett starkt ord och jag brukar inte hata saker, men påsk är någonting jag verkligen inte står ut med.)

Det firas inte längre för att Jesus återuppstod (eller vafan det nu va han gjorde), utan det firas mest bara helt utan anledning. Samma sak med jul. Självklart finns det människor som firar påsk (och jul) av anledningen att jesus återuppstod (och föddes), men väldigt många är inte ens kristna. Vafan håller de på med liksom? Vore jag kristen skulle jag nog bli förbannad för att människor firar påsk för att de gillar godis, och jul för att de gillar presenter. De tar högtider och gör dem till helt andra grejer än de egentligen är. Varför äter man så jävla mycket ägg på påsk liksom? Och godis? Är det så man firar Jesus återuppståndelse? Jag tycker bara det är så jävla mycket bullshit, kom på nåt vettigt istället. Vill man äta godis, gör det! Vill man köpa en present åt nån, gör det!

Jag vill i alla fall inte känna mig tvingad till att köpa en massa presenter under stress 3 dagar innan jul. Köper jag en present åt någon så ska det komma ifrån hjärtat och endast för att jag vill och känner för det, inte för att det är jul eller påsk.

Jag stör mig även på alla jävla påskägg som ska säljas. Vadå påskägg? Återigen, vad har ägg med jesus återuppståndelse att göra? Jag skulle bli skitförbannad om folk försökte tjäna pengar på min religiösa högtid.

Sen kan jag förstå att det kan vara kul att spendera tid med familjen, men det kan man väl göra i alla fall? Varför ska tråkiga traditioner bestämma över när jag ska spendera tid med släkten? Nej, fira påsk ni, men jag tänker inte göra det. Jag gör hellre nåt jag faktiskt tycker är kul.




Känner att det blev en väldigt massa klagande men äsch, ibland får man faktiskt klaga. Ha det gött //Bonc


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Ja, hej. Jag är alltså den omtalade Bonc som alla snackar om. Är 16 år och älskar bananer, båtar, djur, musik och min pojkvän.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards